ویژگی های داربست پله ای در کرج

ویژگی های داربست پله ای در کرج

ویژگی های داربست پله ای در کرج | نصب داربست در کردان | داربست آلفا | اجاره داربست در کرج | مهارت داربست بندی و نصب داربست در کرج | داربست در کرج | داربست فلزی در کردان | داربست ارزان در کرج

سازه های داربستی دارای کاربرد فراوان در فرآیند ساخت و تکمیل پروژه های ساختمانی هستند. میتوان گفت که با استفاده از داربست های متفاوت میتوان تمامی امور مربوط به ساختمان سازی را انجام داد؛ از این رو اجاره و نصب داربست مناسب و سالم دارای اهمیت فراوانی است.زیرا این سازه از ابتدا تا انتهای پروژه مورد استفاده قرار میگیرد.

در این مقاله یکی از کاربرد های داربست را مورد بررسی قرار میدهیم؛ داربست پله ای نوعی از سازه داربست بوده که به منظور تسهیل رفت و آمد کارگران از آن استفاده میشود.استفاده از داربست پله ای در کرج بسیار رایج بوده و تقاضا برای نصب این نوع داربست بسیار زیاد است.

داربست چیست و چه کاربردی دارد؟

داربست سازه ای از جنس چوب و یا فلز بوده که توسط بست ها و پیچ ها به هم متصل شده و یک قالب را تشکیل میدهد. امروزه استفاده از فلزی داربست رایج تر بوده و از داربست های چوبی برای سازه های دائم و بدون جداسازی استفاده میشود.

کاربرد اصلی داربست افزایش ایمنی در فرآیند کار برای کارگران است. داربست نصب شده در نما باعث میشود که دسترسی به تمامی نقاط ساختمان به راحتی و بدون مشکل صورت بگیرد و همچنین با استفاده از داربست فرآیند کار بسیار سریعتر شده و سرعت انجام پروژه بالاتر میرود.

استفاده از داربست همچنین سبب میشود که همکاری میان کارگران بیشتر شده و امور مربوط به تکمیل سازه در مدت زمان کمتری تکمیل شود. استفاده از داربست همچنین سبب میشود که استحکام سازه نیمه کاره بیشتر شده و خطر ریزش و تخریب سازه کمتر شود.

انواع داربست در کرج

امروزه انواع مختلفی از داربست ها در پروژه های ساختمانی استفاده میشود که هرکدام دارای ویژگی های خاص خود هستند و در شرایط خاصی استفاده میشوند. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تنوع محصولات ، داربست های متنوعی تولید میشوند که کار را برای کارگران بسیار راحت تر میکنند.

به عنوان مثال از داربست های معلق زمانی استفاده میشود که زمین مجاور سازه دارای تحمل و شرایط کافی برای نصب داربست نباشد.در این زمان از نوعی از داربست به نام داربست معلق استفاده میشود که به سازه های ساختمانی مجاور تکیه داده و مونتاژ میشود.

یا میتوان به داربست های نمایشگاهی اشاره کرد که برای ایجاد انواع غرفه ها، استیج ها و سالن های استفاده میشوند.ویژگی اصلی این نوع از داربست ها فرآیند نصب و جداسازی آسان انها بوده و نیاز به مهارت خاص و ابزار های پیچیده برای نصب داربست در کرج نیست.

داربست پله ای چیست؟

همانطور که میدانید داربست برای سازه هایی استفاده میشود که ارتفاع آنها بیش از 2 متر باشد. در این زمان از دو روش میتوان برای اتصال نقاط مختلف داربست به هم و همچنین رفت و آمد استفاده کرد.

ویژگی های داربست پله ای در کرج | نصب داربست در کردان | داربست آلفا | اجاره داربست در کرج | مهارت داربست بندی و نصب داربست در کرج | داربست در کرج | داربست فلزی در کردان | داربست ارزان در کرج

روش اول استفاده از نردبان ها میباشد که بسته به سلیقه میتوانند از جنس چوب و یا فلز باشند. عیب بزرگ استفاده از داربست نردبانی این است که فرآیند جابجایی در آن سخت بوده و همچنین انتقال لوازم و مصالح با استفاده از نردبان بسیار دشوار است.

باید به این نکته توجه داشت که امروزه استفاده از داربست های چوبی بسیار کمتر شده و به روشی منسوخ شده تبدیل شده است؛ زیرا فرآیند نصب و جداسازی داربست های چوبی بسیار سخت بوده و صرفه اقتصادی نیز ندارند.از این رو داربست های فلزی در اولویت قرار دارند.

روش دوم استفاده از داربست پله ای در کرج میباشد. داربست پله ای نوعی از سازه داربست است که پس از نصب بصورت راه پله ای از جنس فلز نمایان میشود. جابجایی کارگران و لوازم و مصالح با استفاده از داربست پله ای بسیار سریعتر و راحت تر بوده و امنیت آن نیز بسیار بیشتر از نردبان است.

جنس داربست پله ای

از آنجایی که داربست پله ای همواره و بصورت مداوم مورد استفاده قرار میگیرد، باید از متریال مناسب برای ساخت قطعات آن استفاده شود. فلز های ضد زنگ مناسب ترین گزینه برای ساخت داربست پله ای در کرج هستند.

همچنین برای جلوگیری از ایجاد هرگونه خطر و لیز خوردن کارگران در سطح پله های داربست از عاج های فلزی استفاده میشود که اصطکاک را بیشتر کرده و احتمال لیز خوردن و سر خوردن را بسیار کاهش میدهد.وجود این عاج ها در هوای سرد و مخصوصا در فصل زمستان بسیار کاربردی است.

ویژگی های داربست پله ای

برای کف سازه داربست و پله های داربست از قطعه های مکعب مستطیلی فلزی با عرض 30 سانتیمتر استفاده میشود. طول قطعات میتواند بسته به سفارش متغیر باشد. ارتفاع پله ها نیز بصورت استاندارد تا 20 سانتیمتر است.

همچنین برای ایجاد دیواره محافظ از میله های داربست و بست های فلزی استفاده میشود که طول آن بر اساس تعداد پله های استفاده شده در هر قالب متغیر میباشد. همانطور که اشاره شد در سطح پله ها عاج های فلزی وجود دارند که از ایجاد حادثه جلوگیری کنند.

مزایای استفاده از داربست پله ای در کرج

با استفاده از راه پله های داربستی میتوان هزینه نصب داربست را به مقدار زیادی کاهش داد. همچنین استفاده از این سازه سرعت کار را بیشتر کرده و فرآیند تکمیل پروژه را بهبود میبخشد. همچنین نصب داربست های پله ای هزینه کمتری نسبت به پله های اماده داشته و به صرفه تر است.

ویژگی های داربست پله ای

در ادامه به مهم ترین ویژگی های داربست پله ای اشاره میکنیم:

  • کاهش هزینه نصب داربست
  • بهبود فرآیند جابجایی کارگران و مصالح
  • هزینه کمتر نسبت به پله های آماده
  • قابلیت استفاده در ارتفاع های زیاد
  • استحکام بسیار بالا و توانایی تحمل تنش های عمودی زیاد
  • فرآیند نصب و جداسازی بسیار راحت و آسان

نیاز به نصب داربست پله ای در کرج دارید؟

پس از خواندن این مقاله و اشنایی با مزایای نصب داربست پله ای شاید شما هم به فکر استفاده از این سازه افتاده باشید. تیم داربست آلفا با سابقه چند ساله و مهارت بسیار بالا آماده خدمت رسانی برای اجاره داربست در کرج، نصب داربست در کرج و همینطور نصب داربست پله ای در کرج به شما عزیزان میباشد.

همچنین با دنبال کردن پیج اینستاگرام داربست آلفا میتوانید از اخرین پروژه های انجام شده مطلع شوید و از کیفیت کارها مطمئن شوید.